Pageviews


★ teman SEJATI ♥

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday 5 June 2012

rentetan hidup ini (part 3) -heart version-

Saat memikirkan dosa yang tiada kesudahan,
 terasa hina di sisi Allah
Tanpa disedari, kadang-kadang aku 
menjadi hamba yang leka di dunia ini

Saat memikirkan masih adakah nilai mujahadah,
 terasa terlalu kecil diri 
seolah-olah aku tidak pernah berbuat apa-apa. . .

Saat memikirkan, layakkah aku berada di jalan ini, 
terasa tak terhitung 
apa yang tak mampu ku lakukan, 
sedangkan tinggi pengharapan yang diberikan,

Saat memikirkan mereka sedang dalam 
kesibukan untuk Islam dan akhirat, 
kenapa aku masih lagi merasakan 
seperti langsung tidak berbuat apa-apa. . .

Namun, sesungguhnya, tiada yang lebih bermakna selain 
mengingati-Nya, 
tapi kenapa kadang-kadang masih lagi terlupa. . .

Aku tahu dunia hanya persinggahan,
 namun mengapa masih tertipu?
mengapa masih perlu ada rasa berat, 
kerana Allah takkan beri kekuatan,
 tapi kita yang perlu mendapatkannya!

Islam takkan berhenti,
andai aku berhenti disini,
tapi Islam akan jadi lebih kuat,
andai aku,
dan mereka lebih kuat. . .

Kata seorang teman,
perjalanan masih jauh.
Tapi siapa yang dapat menjamin keberadaan aku 
untuk hari esok?

Andai molekul oksigen masih lagi berawangan 
siapa yang dapat menjamin
nafasku masih ada?

Andai segalanya sudah tertulis,
pinjaman ini sudah mencapai limit masa
moga-moga saat itu,
permegianku bukanlah suatu yang sia-sia









No comments: