Pageviews


★ teman SEJATI ♥

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday 28 April 2012

☁ menulis dari hati ini ☁

menulis dari hati
dan kupastikan apa yang kutitipkan
telah tersimpan didalam jiwa dan sanubari
agar segala perkongsian
ini
meresap dalam jiwa2 mu 
dengan izin Illahi...

aku..
hanya insan pendosa
kadang-kadang akal sering berkata
aku masih tidak layak
tapi hati menyangkal,
jangan menjadikan kelemahan
itu sebagai satu halangan
untuk kita terus berkongsi
dan saling mengingati. ...

buat semua yang menatap entri ini. . .
samada secara sengaja atau tidak. . .
ampunkan segala kekhilafan dan kekurangan

moga kita akan tetap terus
bekerja keras
bergerak
sebagai hamba-Nya

suatu perkongsian yang pernah aku terima suatu ketika dulu. . .
sangat mudah untuk melafazkan kalimah
Laillahaillah
Tapi ada kata-kata
Itu
Sentiasa tersemat dihati?

Jika ya, hitung la dosa yang kita lakukan saban hari. . .
Kita sekadar berikrar
‘tiada tuhan yang disembah melainkan Allah’

Namun
Bila tibanya azan,
Kadang-kadang urusan keduniaan lebih kita pentingkan. . .
Game, bola, assignment,
Dan
Macam-macam lagi...
takkan mampu di'list'kan disini


Jadikan marilah kita sama-sama
Menghitung
Setiap hela nafas yang diterima secara ‘free’
Dan tidak termasuk lagi
Pelbagai kemudahan pancaindera yg diberi
Terlalu banyak hingga tidak akan mampu dihitung...

''dan jika kamu menghitung segala nikmat Allah, nescaya tidak akan dapat
kamu menghitungnya,''
<14:34



bukan sekadar menulis, membaca dan berkongsi
tapi
mari sama-sama kita amalkan bersama-sama

agar apa yang kita kongsikan
mendapat tempat dihati mereka yang membaca
menyentuh jiwa-jiwa mereka 
dengan keihklasan
dan ketulusan

marilah bersama-sama menghayati 
amanat dan tanggungjawab kita
disebalik lafaz syahadah kita. . .
mendalami maknanya
dalam setiap amal kita

Titipan kasih dan cinta buat-Nya,
 kerana menyedarkan aku disaat aku memerlukan bimbingan-Nya.
Aku hanya insan biasa, 
masih belajar tentang kehidupan, 
masih mengejar matlamat, 
masih merancang jalan2nya…
Tatkala ini aku masih bertatih, 
cuba merangkak 
dan xkan dapat aku melangkah
 tanpa menempuh kepayahan,,,



sekadar berkongsi ^^
 dan peringatan buat diri -_-
yang kadang terleka dengan ujian 
dunia ini. . .

[[ sanubari: epal's stories to share ]]




No comments: